Grafické nastavení WoW
Napsal: 21 dub 2013, 20:03
To jsem nasel na internetu kdyby nekdo chtel poradit jak nastavit wow nejlepe
Pro ty co to nechcete číst celý: nepoužívejte Ultra, ale High. Fullscreen, ne Windowed (fs). Vypněte Vertical Sync a zapněte Projected Tectures. Snižte Ground Clutter, Particle Density a SSAO. Shadow Quality maximálně na good. Zkuste změnit multisampling.
Ostatní:
Návod od základu pro nováčky, anebo ty, kteří se nastavením nikdy nezabývali. Každou chvíli si někdo stěžuje, že mu počítač tohle či tamto nezvládne a přitom to má jen špatně nastavené. WoWko zvládnou i stařší počítače relativně dobře, včetně 25 man raidů. Nemám žádný kouzelný trik, aby všechno vypadalo skvěle; je potřeba si vyzkoušet nastavit jedno podruhém dokud nebude výsledek akorát - takový, aby to počítač zvládnul a přitom to vypadalo pěkně.
Základní ukazatele jsou dva: FPS a to, jak se vám to líbí, můžeme to nazvat detaily. Základní rovnice je, že čím víc chcete detailů, tím nižší bude FPS, tedy počet snímků za sekundu. Přitom FPS potřebujeme mít dostatečně vysoké, aby se nám hra "neškubala". A jaké že FPS je potřeba? Lidskému oku třeba ve filmech stačí 24 snímků za sekundu. I u neakčních her je ale potřeba 30, protože jsou přece jenom dynamičtější. Problém ale přidělává, že během hraní není zátěž rovnoměrná - při otáčení kamerou, na velké mapě nebo při boji FPS můžou rychle klesat, proto je potřeba mít v základu nastavení na vyšší FPS, aby i při tomto poklesu běžela hra dobře. Je tedy dobré mít 40-50 fps.
Ve hře se FPS zobrazí klávesovou zkratkou CTRL+R. (Když nefunguje tak a) máte jinak nastavený keybind - jde změnit v menu->keybinds a nebo b) funguje ale máte ho něčím překrytý - robrazuje se ve spodní části obrazovky uprostřed.)
Celé nastavování probíhá tímto způsobem: zobrazíte si FPS, a stoupnete si na nějaké místo, kde jich máte nejlépe o něco míň, ale moc neskáčí. Pak měníte jedno nastavení po druhém a sledujete, jak se mění FPS a jak se mění zobrazení detailů.
A samotné nastavení: začneme tam kde i skončíme. Jdeme do menu (ESC) a tam tlačítko System. Vlevo záložka Advanced a vpravo nahoře je potřeba, aby NEBYLO zaškrtnuté políčko u Max Foreground FPS. To nám umožní sledovat všechny změny bez omezovače.
Pak se vrátíme na záložku Graphics.
Display Mode: má výrazný vliv na FPS. Nejvyšší FPS dává volba Fullscreen. Zatímco volba Windowed (Fullscreen) umožňuje snadné přehazování z wowka do windows (prohlížeč, přehrávač, druhý monitor), může snadno ubrat čtvrtinu FPS. Záleží tedy na způsobu jakým WoW hrajete. Pokud jen hrajete a neodskakujete často do windows, je určitě lepší Fullscreen. Pokud odskakujete do Windows, je to mnohem snažší ve Windowed (Fullscreen) módu, ale FPS jsou prostě výrazně nižší. Pokud rádi odskakujete a máte přitom horší počítač, je asi nejlepší nastavení měnit: na raidu kde je potřeba lepší výkon si dát čistý Fullscreen, při běžném hraní pak obětovat FPSka a dát si Windowed (Fullsreen).
Resolution: velký vliv na vzhled. Tak velký, že vždy doporučím hrát na nejvyšší možné rozlišení jaké má váš monitor. FPS je lepší ušetřit někde jinde. Je to až poslední možnost pro staré počítače kde získat FPS navíc.
Refresh Rate: není potřeba měnit.
Monitor: výběr monitoru na kterém se bude WoW zobrazovat, pokud jich máte víc.
Multisampling: velký vliv na detaily. Změkčuje hrany objektů, zatěžuje sice víc grafiku, ale celkově na FPS velký vliv nemá. (A nebo má! Myslím že to záleží na grafické kartě, pro starší to totiž bývá problém. Pro někoho může být rozdíl velký, tak je třeba to vyzkoušet.) Rozdíl detailů mezi 1× a 2× je značný, proto doporučuji mít alespoň 2×, raději 4×. Rozdíl mezi 4× a 8× už moc patrný není, podle mě tedy už osminásobný multisampling za zvýšenou zátěž grafiky nestojí.
Vertical Sync: nejlépe mít vypnutou. Způsobuje skokové poklesy FPS kdykoli grafika nestíhá počítat snímky podle obnovovací frekvence monitoru.
Posuvník Graphics: nastavte přibližně na úroveň podle vašeho počítače. Low pro ty nestarší relikvie, good pro běžné počítače. Ultra je podle mě zbytečný. Po úpravě položek pod posuvníkem už na něj nasahejte, jinak se všechny změny zase přehodí.
Texture Resolution: velký rozdíl v detailech, relativně malý vliv na FPS. Lepší textury ale potřebují víc času na načtení z disku a víc grafické paměti. Proto pomalejší disk bude mnohem častěji chroupat a zvlášť při lítání se bude všechno pomaleji vykreslovat. Nejlepší asi použít doporučené (zeleně podbarvené) nastavení. High vypadá opravdu pěkně, doporučuji pro každý počítač co to zvládne. Low je naopak vhodný akorát pro kalkulačky, zkuste raději alespoň Fair.
Texture Filtering: velký vliv na vzhled, malý na FPS. Bilinear a Trilinear jsou hrozný, 2× Anisotropic nic moc, od 4× Anisotropic výš už to vypadá pěkně. Já používám 8×, protože rozdíl od 16× jsem už nepoznal.
Projected Textures: Enabled! Jinak na raidu nikdy z ničeho neuhnete.
View Distance: Velký vliv jak na FPS, tak na zobrazení. Upravuje, jak daleko dohlédnete a rozdíly v jednotlivých nasteveních jsou velké. Hlavně ale venku, nemá velký vliv na raidy a instance. Nastavujte tedy někde v prostoru, hodí se Valley of Eternal Blossoms, protože je celkem náročné. Tady je prostě potřeba najít správný kompromis, aby bylo dost FPS a přitom ještě neměli pocit, že bloudíte v mlze. Vyšší hodnoty jsou náročné na paměti a procesor, ale hrát při Low nastavení je o ničem.
Enviroment detail: má vliv na vzhled, přitom relativně malý vliv na FPS. Upravuje, jak daleko budou vidět objekty jako stromy, keře, sochy a podobně. Protože úspora FPS není velká, nedoporučuji použít Low nastavení. Pocit ze hry je znatelně lepší, když se stromy neobjevují pár kroků před vámi. Starší počítače bojující o každé FPS by se ale měli volbám High nebo Ultra vyhnout.
Ground Clutter: Velký vliv na FPS (také jen venku, ne na raidech), méně výrazný na vzhled. Určuje kolik (a jak daleko) bude na zemi vidět trávy a kamení. Je to dobrá volba, jak získat nějaké FPS a příliš neoželit hru. Přestože rozdíly v nastavení jsou patrné, není to něco, co by bylo pro požitek ze hry nezbytné.
Shadow Quality: Velký vliv na FPS jak venku, tak na raidu. Určitě volba kde ušetřit FPS. Stíny ve hře sice vypadají pěkně, ale nejsou nijak zvlášť potřebné. Rozdíly mezi Low, Fair a Good jsou ve stínech postav, proto mají větší vliv na větších raidech a ve městech. Je dobré rozdíl vyzkoušet v LFR, ale celkově se jich nemusíte bát. Zato High už začíná být náročný a Ultra je zkrátka Ultra. Hra vypadá jinak, ale nemůžu říct, že by se mi zvlášť víc líbila. Nároky na výkon jsou velké a podle mě se nevyplatí. Zůstávám proto u Fair.
Liquid Detail: Zobrazení vody, má tedy vliv jenom kde nějaká voda je. Na raidu tedy ne. FPS ovlivňuje málo. Low voda je ošklivá, Fair je průhledná, skoro jako by tam nebyla. Good je už pěkná. Ultra je dost podobná, má mít prý velký vliv na výkon, ale já jsem žádný větší rozdíl mezi Good a Ultra nezaznamenal, ať už ve výkonu nebo vzhledu.
Sunshafts: Vliv jenom tam, kde je slunce. Zvýrazňují rozdíly mezi slunečními paprsky a stínem za obejkty a postavou. Vliv na FPS je malý, takže by němelo uškodit alespoň Low.
Particle Density: Velký vliv na raidech! Upravuje, jak výrazné budou všechny efekty: kouzla, enchanty, ohně a kouř. Zatímco na raidu to může přidat hodně FPS, při Low nastavení může být těžší některých věcí si všimnout. Nastavit podle toho, kolik FPS potřebujete získat aby šel raid v pohodě.
SSAO: Pokročilé zpracování světla dopadajícího na objekty. Zlepšuje celkový vizuální dojem, ale také zvyšuje zátěž grafické karty. Celkově pro hraní není nijak zvlášť potřeba, ale je to hezké. U mě velký rozdíl v FPS nebyl, můžete zkusit u vás. Pokud bude rozdíl znatelný, je to dobrá šance jak získat FPS a hru příliš neochudit.
Nakonec skočíme zpět na záložku Advanced. Tady je lepší nechat původní nastavení prvního sloupečku (disabled, disabled, enabled, DX11), ale ve druhém sloupečku jsou zajímavé omezovače FPS. Zatímco se snažíme mít FPS dostatečně vysoké, aby se hra netrhala, někde se může stát, že FPS bude zbytečně vysoké. Grafická karta pak zbytečně pracuje na vysoký výkon, zahřívá se a propočítává spoustu snímků, které ani neuvidíme. Například v instanci kde jsem byl sám mi hra ukazovala 240 fps. Protože mám 60Hz monitor, stíhal se zobrazit jen každý čtvrtý snímek. Proto není od věci nastavit si omezení, které zabrání takovému plýtvání (a chladič bude tišší když bude moct jít pomaleji). Omezení FPS tímto způsobem nemá negativní efekty jako Vertical Sync a je možné nastavit i jiné hodnoty než frekvenci monitoru. Já si nastavil něco mezi 70 a 75. V nenáročném prostředí tak sice stále dochází k "vyhazování" části snímků, ale ta je relativně malá a zajišťuje mi pohodlný dostatek. Volba max Backgroud FPS pak to samé zajišťuje když z WoW přepnete ve Windowed (Fullscreen) módu do jiného okna. V takové chvíli buď WoW vůbec nesleduji, nebo jen na něco čekám a nepotřebuji zdaleka plné FPS a můžu nechat kartu odpočinout. Použil jsem omezení na 30, ale dobře funkční je i nižší.
Další vlivy na výkon:
Další spuštěné programy - prohlížeče často zabírají stovky megabajtů paměti a antivirová kontrola je smrťákem pro jakoukoli práci na počítači. Spuštěné stahování, torrenty nebo Skype můžou způsobovat lagy.
Addony - Jaké jsou tři na pamět nejnáročnější addony můžete zjisti najetím myší na ikonku počítače v mini menu hry. Na raidu můžou zpomalovat addony co probírají combatlog, tedy třeba Recount a Skada. Když už tedy třeba chcete vědět jaké máte DPS, jsou tam další části které pro vás nemusí být potřeba - aggro, power, debuffy, dmg taken, dispely, healing, CC. Pro kontrolu je dobré třeba jednou všechny addony vypnout a zkusit jít LFR. Jestli bude znatelný rozdíl v FPS tak je potřeba addony líp nastavit a vyházet nepotřebné a náročné věci. Většina addonů buď umožňuje nastavení které je méně náročné na výkon, nebo k náročným addonům často je nějaká lépe naprogramovaná alternativa.
Pro ty co to nechcete číst celý: nepoužívejte Ultra, ale High. Fullscreen, ne Windowed (fs). Vypněte Vertical Sync a zapněte Projected Tectures. Snižte Ground Clutter, Particle Density a SSAO. Shadow Quality maximálně na good. Zkuste změnit multisampling.
Ostatní:
Návod od základu pro nováčky, anebo ty, kteří se nastavením nikdy nezabývali. Každou chvíli si někdo stěžuje, že mu počítač tohle či tamto nezvládne a přitom to má jen špatně nastavené. WoWko zvládnou i stařší počítače relativně dobře, včetně 25 man raidů. Nemám žádný kouzelný trik, aby všechno vypadalo skvěle; je potřeba si vyzkoušet nastavit jedno podruhém dokud nebude výsledek akorát - takový, aby to počítač zvládnul a přitom to vypadalo pěkně.
Základní ukazatele jsou dva: FPS a to, jak se vám to líbí, můžeme to nazvat detaily. Základní rovnice je, že čím víc chcete detailů, tím nižší bude FPS, tedy počet snímků za sekundu. Přitom FPS potřebujeme mít dostatečně vysoké, aby se nám hra "neškubala". A jaké že FPS je potřeba? Lidskému oku třeba ve filmech stačí 24 snímků za sekundu. I u neakčních her je ale potřeba 30, protože jsou přece jenom dynamičtější. Problém ale přidělává, že během hraní není zátěž rovnoměrná - při otáčení kamerou, na velké mapě nebo při boji FPS můžou rychle klesat, proto je potřeba mít v základu nastavení na vyšší FPS, aby i při tomto poklesu běžela hra dobře. Je tedy dobré mít 40-50 fps.
Ve hře se FPS zobrazí klávesovou zkratkou CTRL+R. (Když nefunguje tak a) máte jinak nastavený keybind - jde změnit v menu->keybinds a nebo b) funguje ale máte ho něčím překrytý - robrazuje se ve spodní části obrazovky uprostřed.)
Celé nastavování probíhá tímto způsobem: zobrazíte si FPS, a stoupnete si na nějaké místo, kde jich máte nejlépe o něco míň, ale moc neskáčí. Pak měníte jedno nastavení po druhém a sledujete, jak se mění FPS a jak se mění zobrazení detailů.
A samotné nastavení: začneme tam kde i skončíme. Jdeme do menu (ESC) a tam tlačítko System. Vlevo záložka Advanced a vpravo nahoře je potřeba, aby NEBYLO zaškrtnuté políčko u Max Foreground FPS. To nám umožní sledovat všechny změny bez omezovače.
Pak se vrátíme na záložku Graphics.
Display Mode: má výrazný vliv na FPS. Nejvyšší FPS dává volba Fullscreen. Zatímco volba Windowed (Fullscreen) umožňuje snadné přehazování z wowka do windows (prohlížeč, přehrávač, druhý monitor), může snadno ubrat čtvrtinu FPS. Záleží tedy na způsobu jakým WoW hrajete. Pokud jen hrajete a neodskakujete často do windows, je určitě lepší Fullscreen. Pokud odskakujete do Windows, je to mnohem snažší ve Windowed (Fullscreen) módu, ale FPS jsou prostě výrazně nižší. Pokud rádi odskakujete a máte přitom horší počítač, je asi nejlepší nastavení měnit: na raidu kde je potřeba lepší výkon si dát čistý Fullscreen, při běžném hraní pak obětovat FPSka a dát si Windowed (Fullsreen).
Resolution: velký vliv na vzhled. Tak velký, že vždy doporučím hrát na nejvyšší možné rozlišení jaké má váš monitor. FPS je lepší ušetřit někde jinde. Je to až poslední možnost pro staré počítače kde získat FPS navíc.
Refresh Rate: není potřeba měnit.
Monitor: výběr monitoru na kterém se bude WoW zobrazovat, pokud jich máte víc.
Multisampling: velký vliv na detaily. Změkčuje hrany objektů, zatěžuje sice víc grafiku, ale celkově na FPS velký vliv nemá. (A nebo má! Myslím že to záleží na grafické kartě, pro starší to totiž bývá problém. Pro někoho může být rozdíl velký, tak je třeba to vyzkoušet.) Rozdíl detailů mezi 1× a 2× je značný, proto doporučuji mít alespoň 2×, raději 4×. Rozdíl mezi 4× a 8× už moc patrný není, podle mě tedy už osminásobný multisampling za zvýšenou zátěž grafiky nestojí.
Vertical Sync: nejlépe mít vypnutou. Způsobuje skokové poklesy FPS kdykoli grafika nestíhá počítat snímky podle obnovovací frekvence monitoru.
Posuvník Graphics: nastavte přibližně na úroveň podle vašeho počítače. Low pro ty nestarší relikvie, good pro běžné počítače. Ultra je podle mě zbytečný. Po úpravě položek pod posuvníkem už na něj nasahejte, jinak se všechny změny zase přehodí.
Texture Resolution: velký rozdíl v detailech, relativně malý vliv na FPS. Lepší textury ale potřebují víc času na načtení z disku a víc grafické paměti. Proto pomalejší disk bude mnohem častěji chroupat a zvlášť při lítání se bude všechno pomaleji vykreslovat. Nejlepší asi použít doporučené (zeleně podbarvené) nastavení. High vypadá opravdu pěkně, doporučuji pro každý počítač co to zvládne. Low je naopak vhodný akorát pro kalkulačky, zkuste raději alespoň Fair.
Texture Filtering: velký vliv na vzhled, malý na FPS. Bilinear a Trilinear jsou hrozný, 2× Anisotropic nic moc, od 4× Anisotropic výš už to vypadá pěkně. Já používám 8×, protože rozdíl od 16× jsem už nepoznal.
Projected Textures: Enabled! Jinak na raidu nikdy z ničeho neuhnete.
View Distance: Velký vliv jak na FPS, tak na zobrazení. Upravuje, jak daleko dohlédnete a rozdíly v jednotlivých nasteveních jsou velké. Hlavně ale venku, nemá velký vliv na raidy a instance. Nastavujte tedy někde v prostoru, hodí se Valley of Eternal Blossoms, protože je celkem náročné. Tady je prostě potřeba najít správný kompromis, aby bylo dost FPS a přitom ještě neměli pocit, že bloudíte v mlze. Vyšší hodnoty jsou náročné na paměti a procesor, ale hrát při Low nastavení je o ničem.
Enviroment detail: má vliv na vzhled, přitom relativně malý vliv na FPS. Upravuje, jak daleko budou vidět objekty jako stromy, keře, sochy a podobně. Protože úspora FPS není velká, nedoporučuji použít Low nastavení. Pocit ze hry je znatelně lepší, když se stromy neobjevují pár kroků před vámi. Starší počítače bojující o každé FPS by se ale měli volbám High nebo Ultra vyhnout.
Ground Clutter: Velký vliv na FPS (také jen venku, ne na raidech), méně výrazný na vzhled. Určuje kolik (a jak daleko) bude na zemi vidět trávy a kamení. Je to dobrá volba, jak získat nějaké FPS a příliš neoželit hru. Přestože rozdíly v nastavení jsou patrné, není to něco, co by bylo pro požitek ze hry nezbytné.
Shadow Quality: Velký vliv na FPS jak venku, tak na raidu. Určitě volba kde ušetřit FPS. Stíny ve hře sice vypadají pěkně, ale nejsou nijak zvlášť potřebné. Rozdíly mezi Low, Fair a Good jsou ve stínech postav, proto mají větší vliv na větších raidech a ve městech. Je dobré rozdíl vyzkoušet v LFR, ale celkově se jich nemusíte bát. Zato High už začíná být náročný a Ultra je zkrátka Ultra. Hra vypadá jinak, ale nemůžu říct, že by se mi zvlášť víc líbila. Nároky na výkon jsou velké a podle mě se nevyplatí. Zůstávám proto u Fair.
Liquid Detail: Zobrazení vody, má tedy vliv jenom kde nějaká voda je. Na raidu tedy ne. FPS ovlivňuje málo. Low voda je ošklivá, Fair je průhledná, skoro jako by tam nebyla. Good je už pěkná. Ultra je dost podobná, má mít prý velký vliv na výkon, ale já jsem žádný větší rozdíl mezi Good a Ultra nezaznamenal, ať už ve výkonu nebo vzhledu.
Sunshafts: Vliv jenom tam, kde je slunce. Zvýrazňují rozdíly mezi slunečními paprsky a stínem za obejkty a postavou. Vliv na FPS je malý, takže by němelo uškodit alespoň Low.
Particle Density: Velký vliv na raidech! Upravuje, jak výrazné budou všechny efekty: kouzla, enchanty, ohně a kouř. Zatímco na raidu to může přidat hodně FPS, při Low nastavení může být těžší některých věcí si všimnout. Nastavit podle toho, kolik FPS potřebujete získat aby šel raid v pohodě.
SSAO: Pokročilé zpracování světla dopadajícího na objekty. Zlepšuje celkový vizuální dojem, ale také zvyšuje zátěž grafické karty. Celkově pro hraní není nijak zvlášť potřeba, ale je to hezké. U mě velký rozdíl v FPS nebyl, můžete zkusit u vás. Pokud bude rozdíl znatelný, je to dobrá šance jak získat FPS a hru příliš neochudit.
Nakonec skočíme zpět na záložku Advanced. Tady je lepší nechat původní nastavení prvního sloupečku (disabled, disabled, enabled, DX11), ale ve druhém sloupečku jsou zajímavé omezovače FPS. Zatímco se snažíme mít FPS dostatečně vysoké, aby se hra netrhala, někde se může stát, že FPS bude zbytečně vysoké. Grafická karta pak zbytečně pracuje na vysoký výkon, zahřívá se a propočítává spoustu snímků, které ani neuvidíme. Například v instanci kde jsem byl sám mi hra ukazovala 240 fps. Protože mám 60Hz monitor, stíhal se zobrazit jen každý čtvrtý snímek. Proto není od věci nastavit si omezení, které zabrání takovému plýtvání (a chladič bude tišší když bude moct jít pomaleji). Omezení FPS tímto způsobem nemá negativní efekty jako Vertical Sync a je možné nastavit i jiné hodnoty než frekvenci monitoru. Já si nastavil něco mezi 70 a 75. V nenáročném prostředí tak sice stále dochází k "vyhazování" části snímků, ale ta je relativně malá a zajišťuje mi pohodlný dostatek. Volba max Backgroud FPS pak to samé zajišťuje když z WoW přepnete ve Windowed (Fullscreen) módu do jiného okna. V takové chvíli buď WoW vůbec nesleduji, nebo jen na něco čekám a nepotřebuji zdaleka plné FPS a můžu nechat kartu odpočinout. Použil jsem omezení na 30, ale dobře funkční je i nižší.
Další vlivy na výkon:
Další spuštěné programy - prohlížeče často zabírají stovky megabajtů paměti a antivirová kontrola je smrťákem pro jakoukoli práci na počítači. Spuštěné stahování, torrenty nebo Skype můžou způsobovat lagy.
Addony - Jaké jsou tři na pamět nejnáročnější addony můžete zjisti najetím myší na ikonku počítače v mini menu hry. Na raidu můžou zpomalovat addony co probírají combatlog, tedy třeba Recount a Skada. Když už tedy třeba chcete vědět jaké máte DPS, jsou tam další části které pro vás nemusí být potřeba - aggro, power, debuffy, dmg taken, dispely, healing, CC. Pro kontrolu je dobré třeba jednou všechny addony vypnout a zkusit jít LFR. Jestli bude znatelný rozdíl v FPS tak je potřeba addony líp nastavit a vyházet nepotřebné a náročné věci. Většina addonů buď umožňuje nastavení které je méně náročné na výkon, nebo k náročným addonům často je nějaká lépe naprogramovaná alternativa.